Enklere leietakerfordeling for næringseiendom
Å håndtere leietakerfakturering og -fordeling for næringseiendom kan være en komplisert og tidkrevende prosess – spesielt for større aktører med flere eiendommer og leietakere.
Med Noova som sparer du utallige timer med administrativt arbeid – i tillegg til å kutte forbruk, kostnader og CO2-utslipp.
Vi ønsker å gjøre hverdagen som utleier så behagelig som mulig. Derfor håndterer vi alt fra nøyaktig fordeling basert på faktisk forbruk, fakturering og oppfølging av betalinger, til kommunikasjon med leietakerne dine – uansett om det gjelder fakturaer, energieffektivitet eller bærekraftsrapportering.
Opplev betydelige administrative besparelser, en enklere hverdag og fornøyde leietakere. Vi er også kontaktperson for leietakere dersom de har energirelaterte spørsmål.
Utfordringer vi løser
Kompleksitet i fordeling av kostnader
Store eiendomsaktører har ofte komplekse leieavtaler som inkluderer en rekke variable kostnader som skal fordeles blant leietakere.
Tidsforbruk
Manuell fordeling og fakturering kan kreve betydelige mengder tid og menneskelige ressurser. Dette er kostnader som kunne vært brukt mer effektivt andre steder i virksomheten.
Feilmargin
Manuell behandling øker risikoen for feil i fordeling og fakturering, noe som kan føre til misfornøyde leietakere og potensielle juridiske utfordringer.
Sporbarhet og gjennomsiktighet
Det kan være vanskelig å ha full sporbarhet og gjennomsiktighet i manuelle prosesser, noe som kan skape mistillit mellom leietaker og utleier.
Skalerbarhet
Ettersom porteføljen vokser, blir det stadig vanskeligere å skalere manuelle prosesser på en effektiv måte.
Compliance
Å overholde regelverk og kontraktuelle forpliktelser kan være komplisert.
Solcelleproduksjon
Hvordan hente ut gevinst og få oversikt over solcelleproduksjon?